dinsdag 18 december 2012

Waar gaat dat heen

Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken.




Ingezonden brief van Mitchell:

"Geachte heer/mevrouw,

Mijn naam is Mitchell R. en ik ben een van de velen (ongelukkige) leerlingen op 't ROC in Nijmegen. Dat is niet zo gek het is immers een ROC. Zoals jullie weten komt de kerst er weer aan. De tijd van het jaar dat iedereen hypocriet is, na een paar DJ's kijkt in ee
n glazen huis kijkt die dik boven de Balkenende norm zitten en wat wordt gesubsidieerd door de overheid en natuurlijk de kerstvieringen op de scholen. Dat laatste is sinds vandaag niet meer het geval... Wij kregen te horen dat de kerstviering een andere naam heeft gekregen... Namelijk de naam: oudjaar viering. De gebruikelijke vraag is dan meteen waarom? Nou, de school had een 'leuk' antwoordt; dat doen we vanwege de moslims. Die hebben natuurlijk niks met kerstmis. De eerste gedachte die ik had was natuurlijk van waar zijn we met z'n allen mee bezig? Moeten wij onze feestdagen een andere naam geven omdat mensen van een ander geloof er niks mee hebben? Ik vind natuurlijk van niet! Het is een regelrechte schande dat wij tegenwoordig zelfs onze nationale en internationale feestdagen een andere naam geven! Ik hoop dat jullie hierover een mooi item kunnen maken!

Met vriendelijke groet,"

(Sorry Mitchell, een beter item dan jouw ingezonden brief konden we niet bedenken. Wij van NmV zijn het in ieder geval met je eens.)




Groetjes
Willie

Bij Kasteel Cannenburch in Vaassen

Schitterende omgeving bij een prachtig kasteel. ...