woensdag 20 juni 2012

Vakantie in Schotland

Weer terug van vakantie in Schotland.
We hadden prachtig weer,rond de 25 graden
We hadden daar een huisje gehuurd in de buurt van Achnamara
Een schitterende omgeving,met veel wandel routes


In de ochtend werden we wakker,en dan stonden de herten in de achtertuin .

Later op de dag,vooral tegen de schemering,kregen we regelmatig bezoek van een das.

We zijn ook een dag naar het Isle of Bute geweest,even oversteken met de pont
Daar hebben we een bezoek gebracht aan een bekende van ons die daar een hotel heeft




We zijn daar een nacht gebleven in The Russian Tavern

Later die dag was daar "t  Bute Rainbow Festival of Folk


Wat grappig was om te zien,dat het damestoilet er erg Hollands uitzag !
Weer terug naar 't vaste land,opweg naar Achnamara

Dat viel nog wel tegen om dat te vinden,want de TomTom begaf het
Na wat zoeken,toch nog gevonden
Daar aangekomen,zijn we veel wezen lopen
Het is daar echt prachtig


Er was eerder dit jaar een grote storm geweest die zelfs de grootste bomen ombliezen






Wilde knoflook groeit daar ovaral


Prachtige meren overal.


En bergen






Voor de watersporters is er ook genoeg te doen
 Ook al gaat de een wat sneller dan de ander











 Onderweg natuurlijk verschillende dieren.

 De bekende Schotse koeien en natuurlijk schapen !






Soms kregen we bezoek van wat vogeltjes in de tuin.
Die waren niet echt schuw



Goed zoeken,maar hij zit er wel !


Tijdens een van onze wandeltochten kwamen we langs een beverdam
Jammer genoeg geen bevers gezien,maar wel de dam die ze hadden gemaakt.





Het zijn echte kunstwerken zoals ze dat maken.






Wat er met die schepen gebeurd is weet ik ook niet,maar het ziet er niet best uit.

Deze foto vond ik gewoon leuk.



Jammer genoeg komt er aan elke vakantie een einde.
Zo ook aan deze
Terwijl we stonden te wachten in New Castle voor de ferry,kwam de Holland America Line voorbij.


Wat een gigantisch groot schip is dat.

Op de terug weg was 't wel feest aan boord van de DFDS.


Het was tijdens feest van de Koningin van Engeland.



Ja,dit was dus de terug keer naar Nederland.
Maar zo als altijd,slaap je toch in je eigen bed het lekkerst !!!!!

4 opmerkingen:

  1. wat leuk, ik had er een volger bij!!
    Piet104 ??
    Maar nu weet ik het hoor!
    Erg leuk joh, jullie vakantieverslag.
    en geweldige foto's joh!

    Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan ik bij jou ook volger worden??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja,ik heb ook een youtubekanaal dat heet ook piet104,vernoemd naar Piet
    Ik weet niet of je mij kunt volgen,ben er net mee begonnen.
    Weet niet of dat ergens op 't blog staat ?

    Groetjes Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, nu kun je me volgen,moest nog even dingetje aanpassen

    BeantwoordenVerwijderen

Ijsbeeldenfestival Zwolle

 Zaterdag naar het Ijsbeeldenfestival in Zwolle geweest. Wat is dat schitterend om te zien. De beelden zijn echt prachtig. Wat een vakmansch...